باز کردن پلمپ سال مالی

همان طور که می دانید در نرم افزارهای حسابداری، بعد از پلمپ سال مالی، دیگر مجاز به ویرایش اسناد حسابداری نیستیم.

در نرم افزار تعاونی مسکن مهر نیز همین شرایط حاکم می باشد. بسیاری از اوقات پیش می آید که نیاز داریم تغییراتی در اطلاعات اسناد حسابداری سال مالی پلمپ شده انجام دهیم. با توجه به درخواستهای مشتریان محترم، یک قسمت جدید در نرم افزار تعاونی مسکن مهر اضافه شده است که مدیر سیستم می‌تواند بر روی آن سطح دسترسی تعیین کرده تا کاربران مجاز بتوانند با استفاده از آن سال مالی را از حالت پلمپ در آورده و تغییرات خود را اعمال نمایند.

نکته جالب توجه اینجاست که با استفاده از قابلیت باز کردن پلمپ سال مالی دیگر نیازی به حذف سند اختتامیه و صدور مجدد آن نمی باشد مگر این که تغییرات باعث شود که اعداد سند اختتامیه عوض شود.

در این مطلب به روش استفاده از قسمت باز کردن پلمپ سال مالی در نرم افزار تعاونی مسکن مهر می پردازیم :

در نسخه‌های قبلی نرم‌افزار مهر برای باز کردن پلمپ سال مالی بایستی از یک اسکریپت استفاده می‌شد که با اجرای آن، سند اختتامیه سال مالی نیز حذف می‌شد. البته این نکته را فراموش نکنید که در صورت تغییر اطلاعات مالی حتما بایستی سند اختتامیه نیز حذف و دوباره صادر شود.
در نسخه جدید نرم افزار تعاونی مسکن مهر این قابلیت اضافه شده است که از داخل خود نرم‌افزار می‌توان پلمپ سال مالی را باز کرده و اطلاعات مورد نظر را ویرایش کرد. برای انجام این کار بایستی مراحل زیر را طی نمایید :

آموزش باز کردن پلمپ سال مالی در نرم افزار تعاونی مسکن مهر

۱) از منوی برنامه بر روی گزینه باز کردن سال مالی کلیک نمایید. (تصویر زیر)

۲) فرمی مانند شکل زیر نمایش داده خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *